Class Detail

YIN Jóga

Mai rohanó kissé férfias világunkban szükségünk van az ellazulásra és ezt sokszor újra kell tanulnunk. A Yin jóga ehhez nyújt segítséget.
Ez a jóga irányzat a hatha jóga és a kínai taoista hagyomány találkozásából született. Mivel a Yin jóga pózok többnyire passzív pózok, főként a talaj közeli ászanák csoportjából áll, és a pózok száma lényegesen kevesebb, mint amit a hatha jógában,  ezért a fókusz az ellazuláson van. Az ászanákat 3, 5 vagy akár több percig is kitartjuk, és ennek segítségével elsajátítható a mély meditatív állapot. Ebben az állapotban könnyű megnyugodni, ellazulni, és megtanít „a jelenben lenni”, elfogadni az „adott pillanatot”.
Ilyenkor megnyílik egy belső valóság egy mély tér, ahol érdemes elidőznöd. Ez a belső csend színtere. Ebben a helyzetben az izmok elernyednek mélyen a test minden szövetéig, a csontokig bezárólag, így gyakorlásod lehetőséget ad a test mélyebb rétegeinek elérésére. A meridián pályák stimulálása során képesek vagyunk testünk öngyógyító folyamatait aktivizálni.
„A Jin jóga koncepciója több ezer éve létezik, és néhány régebbi szöveg, mint a Hatha Jóga Pradipika csak tizenhat pózt említ, ami sokkal kevesebb a ma gyakorolt több millió póznál. Ráadásul, ezeket a szövegeket és más tanárok feljegyzéseit olvasva úgy tűnik, hogy ezek a pózok inkább jin jellegűek voltak, hogy elősegítsék a meditációt, a hosszú ideig tartó pránájámát és az ülést. Most nem állítom magamról, hogy az ősi szövegek szerinti jóga-guru vagyok, ez csak egy megfigyelés, amit tettem.
Szóval, mi is pontosan a Jin jóga? Ez egy fizikai fókuszú meditatívabb megközelítés, sokkal mélyebb, mint egy Jang szerű gyakorlás. Itt a gyakorló a mélyebb szöveteket próbálja elérni, mint például a kötőszövet és a fascia, és sok póz az izületi területekre fókuszál (csípő, keresztcsont, gerinc). A korral az ízületek mozgékonysága csökken, és a Jin jóga egy csodálatos módszer, hogy fenntartsuk ezt a mozgékonysákot, amivel sokan azt gondolják, hogy nem kell foglalkozni, addig, amíg egyszer csak észreveszik, hogy már nincs.
Ez a meghitt jóga-gyakorlás megköveteli a tanulóktól, hogy készek legyenek közel kerülni saját magukhoz, az érzéseikhez, az érzelmeikhez, amit úgy figyeltem meg, hogy könnyű elkerülni egy gyors ütemű gyakorlás során. A jin jógát gyakran használják függőséget, evési zavarokat, szorongást és mély fájdalmat vagy traumát kezelő programok során. Nekem az első élményem a jógával akkor volt, amikor evési zavarokkal küzdöttem. Nem voltam ugyan tisztában a gyakorlatok közötti különbséggel, de észrevettem, hogy a jóga segített, a gyakorlás sokszor életmentő volt. Most, jó néhány évvel később találkoztam a Jin jógával és úgy éreztem, hogy a gyógyulási folyamaton, amin keresztül mentem, kell még dolgoznom. Erre a Jin jóga mutatott rá. Gyakran küszködtem az egyedülléttel, az érzelmekkel és érzésekkel küszködve (amikkel a függők küszködni szoktak) és kihívásnak találtam szembesíteni magamat azzal, amit csinálok, és aki vagyok abban a pillanatban. Ez a gyakorlási koncepció egy nagyobb mentális stabilitást adott, valamit, ami a meditáció hasznához hasonlatos, alapvetően megtanított csendben ülni.
A Jin jóga néhány hasznos hatása:
• Nyugtatja és kiegyensúlyozza az elmét és a testet
• Szabályozza az energia-áramlást a testben
• Növeli a test mozgékonyságát, különösen az izületekben és a csípőben
• Csökkenti a stressz-szintet, és segíti stressz kezelését
• Nagyobb kitartás
• A myofascia kiválasztása javul az egész testben
• Segít migrén esetén
• Mélyebb relaxáció
• Fejleszti a képességet a meditációban való ülésre
• Javítja a Jang jellegű gyakorlást”

Class Timetable

  Open Time Close Time Trainer
kedd 17:00 18:30 Romándi Krisztina
csütörtök 17:00 18:30 Romándi Krisztina
kedd
17:00 - 18:30 - Romándi Krisztina - at
csütörtök
17:00 - 18:30 - Romándi Krisztina - at

Leave your thought

Class Information

 Number of Week52
 Open: 2018-08-14
 Next: 2019-02-26
 Days
ked csü